Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

Instagram för dagis växer – antalet förskolor har dubblats

Artikel bild
Amelie Hedenstierna ny marknadschef på Prion tillsammans med Fredrika Bernadotte, vd och Tobias Brander, teknikchef. Foto: Press

Sophia Bendz favoritapp rekryterar in en ny marknadschef.

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

jon.wahlqvist@breakit.se

Webbredaktör

Prion har flera av Sveriges allra tyngsta investerare bakom sig. Bland annat har Klarna-grundaren Sebastian Siemiatkowski, Skypes Niklas Zennström och Spotify-veteranen Sophia Bendz lagt in pengar i bolaget.

Kraven på dokumentation tynger många förskolor och få föräldrar har tid att bläddra igenom pärmen när de är och hämtar barnen.

Prion är en bilddelningsapp som gör det möjligt för de anslutna förskolorna att dela med sig av dagens händelser till föräldrar.

Många förskolor har startat Facebook-sidor och konton på Instagram men det finns integritetsproblem med båda plattformarna.

Nu går Prion vidare och rekryterar Amelie Hedenstierna som marknadschef.

“Prions erbjudande om bilddelning med integritet ligger helt rätt i tiden, vilket märks tydligt av den ökning av antalet förskolor som har kopplat upp sig” säger Amelie Hedenstierna som senast kommer från teknikföretaget Cinnober.

“Det känns superspännande att få vara en del av Prion och resan vi har framför oss”

Under våren har man i samarbete med anslutna förskolor utvecklat appen och antalet förskolor har dubblerats sen i somras.

“Idag hör förskolor från hela landet av sig till oss och det känns helt rätt att satsa nu när vi får så bra respons,” säger Fredrika Bernadotte, vd och medgrundare.

“Amelies driv och dedikerade kommunikationsfokus är precis vad vi behöver nu när vi ser att förskolorna verkligen är i behov av tjänsten”

Läs mer