Sök ikon

Splay snor influencerstjärnor från värsta konkurrenten

Artikel bild
JLC och Margaux Dietz Foto: Splay

Margaux Dietz och JLC lämnar United Screens för konkurrenten Splay.

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

jon.wahlqvist@breakit.se

Webbredaktör

Splay har de senaste åren sagt upp samarbetet med flera mindre influencers för att kunna satsa fullt ut på färre - men större - namn. 

"Vi har medvetet satsat på de influencers som producerar videoinnehåll med högst kvalité och är brand safe", säger Viktor Linell, Sverigechef på Splay.

"Det är roligt att vi nu ser att strategin funkar och att flera stora influencers nu väljer att ansluta sig till Splay".

JLC är en av Sveriges största humorgrupper på Youtube, Instagram och Facebook och Margaux Dietz slog igen när hon fick över 700.000 visningar på en vlogg från när hon födde barn. 

Med rekryteringarna breddar Splay sin målgrupp uppåt i åldrarna.

"JLC och Margaux är bäst i Sverige på att nå den digitala målgruppen mellan 25–40 år. Tillsammans kommer vi utveckla nya spännande och unika innehållskoncept för våra annonsörer", säger Viktor Linell.

JLC och Splay har redan dragit igång flera varumärkessamarbeten och snart drar Dietz igång också.

"Jag vill fortsätta att utveckla min YouTube-kanal och har även andra innehållsidéer som till exempel en egen programserie och då känns Splay som den självklara partnern", säger Margaux Dietz.

Läs mer