Simris Alg satsar stenhårt på sina Omega-3-tillskott, som är gjorda på odlade alger. Målet är att bromsa in utfiskningen och byta ut fiskolja mot algolja i livsmedel.
Bolagets grundare och vd Fredrika Gullfot har tidigare flaggat för att en expansion utanför Europa är på gång – och nu gör man slag i planerna.
Marknadsförings- och försäljningsaktören Infobell kommer framöver att marknadsföra Simris Algs produkter i Sydkorea.
“Den sydkoreanska marknaden är otroligt intressant för oss, eftersom man redan idag använder omega-3-tillskott i så stor utsträckning. Det finns en enorm outnyttjad potential här för alternativ till fiskolja, och det ska bli jättekul att förnya och förbättra det utbudet”, säger Fredrika Gullfot och fortsätter:
“Planen är att satsningen även blir en ingång till andra asiatiska marknader, som ofta ser till Sydkorea för inspiration när det kommer till skönhets- och hälsotrender.”
Fredrik Gullfot pekar bland annat på sydkoreanska storstaden Seoul som en viktig pusselbit.
“Särskilt i Seoul är folk mycket trendmedvetna och vi tror att ett riktigt bra naturligt, hållbart och veganskt omega-3-tillskott är jätteintressant här”, säger Fredrika Gullfot, Simris Algs grundare och VD.