Sök ikon

Efter tretton år sålde jag min nätresebyrå Flygstolen – det här lärde jag mig

Linda Bjernstål. Foto: Privat.

När jag startade Flygstolen för tretton år sedan var det en helt annan bransch. I dag är konkurrensen och prispressen extrem. Jag förstod att vi behövde växa och slås ihop med en annan aktör. Det här är mina erfarenheter av att sälja mitt bolag.

Sara Lindmark

Sara Lindmark

sara@breakit.se

Reporter

Berättat av Linda Bjernstål, grundare av nätresebyrån Flygstolen, för Breakits Sara Lindmark.

Jag var med och byggde upp den internetbaserade resebyrån Travelstart i Helsingborg. Det bolaget grundades 1999 och jag lämnade det 2003. På den tiden fanns inget liknande bolag som jag ville jobba för. I brist på annat, i kombination med att jag ville visa min dåvarande chef, Stephan Ekbergh, att jag kunde göra entreprenörsresan själv, grundade jag Flygstolen 2004.

Det visade sig vara både rätt produkt och rätt tajming.

Vi har växt långsamt och gått med vinst sedan start. Och då, i...

Läs mer