Narratives affärsidé var att utveckla och sälja en liten kamera som fästs på kläderna, för att på så sätt kunna fånga livets viktigaste ögonblick.
Totalt tog Martin Källström och hans medgrundare in över 100 miljoner i kapital och blev flitigt omskrivna i media.
Men i verkligheten hade det börjat knaka i fogarna 2015, och när Narrative under hösten 2016 inte lyckades få in ytterligare finansiering var konkursen ett faktum.
I Breakits podcast, som under sommaren består av fyra specialpoddar med erfarna entreprenörer, berättar Martin Källström om konkursen och vad han lärde sig:
"Vi körde hela vägen på vår initiala strategi 'go big or go home'. Hade vi haft bättre koll på hur marknaden för wearables utvecklades i framförallt investerares ögon hade vi kanske bestämt oss för att växla den strategin i tid", säger han och tillägger:
"Vi hade behövt skaffa en mycket större långsiktighet".
Samtidigt ältar han inte längre konkursen utan menar att företag måste kunna satsa:
"Det värsta som kan hända med ett företag är egentligen inte att man misslyckas, utan att man inte kommer någon vart och tuggar på år efter år."
Idag jobbar Martin Källström med egna entreprenörsprojekt och hjälper även andra entreprenörer. Medgrundaren och före detta tekniska chefen Björn Wesén har tillsammans med ett gäng andra medarbetare köpt loss Narratives tillgångar för att driva det vidare.
Lyssna här på hela avsnittet med Martin Källström: