Vi har tidigare kunnat berätta att entreprenörerna Hannah Widell och Amanda Schulman vill bygga något som de själva beskriver som ett “livsstilsuniversum". Systrarna har, vid sidan av sitt framgångsrika produktionsbolag- och poddnätverk Perfect Day Media, lanserat det egna klädmärket Daisy Grace samt köpt Corinne and Friends, som står bakom två skönhetssalonger i centrala Stockholm.
Nu står det klart att grundarduon väljer att lämna det operativa arbetet i Perfect Day Media för att istället fokusera på den nya satsningen Daisy Grace.
”Amanda och jag är helhjärtade entreprenörer, så det är med stor entusiasm vi, tillsammans med den ledningsgrupp vi stolt presenterar idag, ska bygga detta livsstilsuniversum”, säger Hannah Widell, som lämnar posten som vd på Perfect Day för att istället bli vd på Daisy Grace.
Daisy Grace kommer enligt systrarna att stå på tre ben: En e-handelssajt, en digital plattform med video och poddar, samt tre fysiska “livsstilssalonger” i Stockholm.
”Vår vision är att Daisy Grace ska bli Nordens bästa plats för kvinnor och män att på ett inspirerande sätt – genom relevant content – hitta rätt produkter och behandlingar. Det här är en naturlig utveckling för oss då vi idag skapat både unik content och reach i just den här målgruppen. Nu är det dags att fylla på med alla de produkter och livsstiltjänster vi och våra kunder saknar” säger Amanda Schulman, som blir kreativ chef på Daisy Grace.
Ny vd på Perfect Day, som står bakom flera av Sveriges största poddar och 2015 omsatte 37,2 miljoner kronor, blir istället Felicia Lagerwall. Hon kommer från en roll som försäljningschef på bolaget. Även Mattias Bernard som går från utvecklingschef till operativ chef.
”Perfect Day Media är idag ett etablerat bolag som behöver 100 procent fokus, vilket bolagets nya VD och operativa chef kommer bidra med”, fortsätter Hannah Widell.
Till den nya satsningen Daisy Grace har Malin Eklund rekryterats som operativ chef, Camilla Åstrand, som idag varumärkesansvarig på GANT, har rekryterats till rollen som marknads-och kommunikationschef och Niklas Österling, från Topman, kliver in som produktchef.
Hannah Widell och Amanda Schulman kommer fortsatt att sitta i styrelsen för Perfect Day Media.