På måndagen släppte Tourn, som är noterat på aktiehandelsplatsen Aktietorget, sin bokslutskommuniké för 2016. Bolaget har byggt en automatiserad plattform för marknadsföring genom så kallade influencers, alltså sociala profiler på nätet.
Nettoomsättningen steg till 8,1 miljoner kronor (3,5).
Rörelseresultatet, resultatet efter finansnetto och nettoresultatet uppgick till -0,1 miljoner kronor (0,8)., motsvarande -0,01 kronor per aktie (0,12).
Kassa och bank var på 3,1 miljoner kronor (1,6) per den 31 december. Kassaflödet från den löpande verksamheten blev -2,6 miljoner kronor (-2,8).
"Målet 2017 är att ytterligare öka omsättningen ordentligt, samtidigt som vi levererar ett positivt resultat på helåret. Januari är historiskt sett vår sämsta månad tillsammans med juli. Trots det har januari varit bättre än de flesta månader 2016. Under året ska Tourn fortsätta ta marknadsandelar i Storbritannien och Norge, samt även kliva in i nya länder. Detta år sam vi visa hur skalbar Tourns plattform verkligen är", kommenterar vd Robin Stenman i bokslutskommunikén.
Tourn har bland annat bloggkändisen, tillika entreprenören, Kenza Zouiten i sitt nätverk. Läs mer här om bloggarens nya samarbete med techjätten Google om en "datadriven" klänning.