Mikz, en slags marknadsföringskanal för kändisar och profiler, grundades 2013 och fick stor uppmärksamhet efter att fotbollsikonen Zlatan Ibrahimovic lanserade en app genom bolaget. Via "Zlatan Unplugged" har den svenske superstjärnan därefter gjort många av sina massmediala utspel.
Mikz slogs senare ihop med norska United Blogger och bildade kändisnätverket United Influencers.
Nu rapporterar Göteborgs-posten att bolaget valt att lägga ned Zlatan Unplugged.
"I och med att Mikz lagt om sin affärsstrategi har vi gemensamt med Zlatan beslutat att avsluta projektet Zlatan Unplugged", säger United Influencers vd Istvan Beres, enligt sajten.
Mikz har sedan starten haft det tufft och gjort sig av med stora summor pengar. Breakit har tidigare kunnat rapportera att investerarna satsat över 300 miljoner kronor på projektet och att ägarna letar en köpare till hela bolaget.
Även förra året rapporterade appen ett katastrofresultat.