United influencers matchar ihop sociala profiler på till exempel Instagram med varumärken som vill synas kändisarnas plattformar.
Bolaget är en sammanslagning av det Malmöbaserade Mikz, mest känt som "Zlatan-appen", och det norska bloggnätverket United Bloggers. En ledande profil inom nätverket är Isabella Löwengrip, mer känd som Blondinbella.
Nu ansluter även modebloggare och medieprofilen Sofi Fahrman till nätverket. Modeskribenten började sin karriär på modetidningen Elle innan hon gick vidare till Aftonbladet där hon startade Sofis mode och samtidigt började driva modebloggen Sofis snapshots.
"Sofi tar ett nytt grepp kring sin blogg och övriga sociala kanaler och vi ser fram emot att vara Sofis strategiska partner framåt", säger Linda Palmgren, vd för United Influencers i Sverige i ett uttalande.
Sofi Fahrman kommenterar det nya samarbetet så här:
"Att teama upp med United Influencers betyder att jag har hittat en perfekt partner för min blogg och på köpet får jag gedigen kunskap inom detta nya tänk", säger hon i ett uttalande.