Samtidigt som Framgångspodden, som är en intervjupodd om framgång, når nya lyssnarrekord jobbar dess grundare Alexander Pärleros just nu tillsammans med utvecklare på att ta fram en app.
Själv vill han inte avslöja så många detaljer kring projektet eftersom det är i ett relativt tidigt stadie. Men han berättar att det handlar om personlig utveckling.
“Det jag kan säga är att vi håller på med en stor sak och att det är något unikt. Vi tycker att det är superspännande. Tanken är att inspirera och motivera. Syftet är att den ska göra gott och man kommer att lära sig saker genom den”, säger han.
Även om appen inte är kopplad till podden så är visionen liknande.
“När jag startade Framgångspodden var syftet inte att tjäna pengar, utan att inspirera och motivera. Om folk mår bra av podden och lär sig saker så kan man säga att appen och podden har en gemensam nämnare”, säger han.
Alexander Pärleros betalar projektet ur egen ficka och tanken är att först lansera appen i Sverige men att sedan gå globalt. När det väl sker är han inte främmande föra att ta in externt kapital.
I Framgångspodden, som han startade 2015, intervjuar han framgångsrika personer inom bland annat näringslivet. Han fick tidigt in stora sponsorer som Nordea och SAS.
De senaste månaderna uppger han att podden har vuxit rekordartat och att han haft en miljon strömningar per månad.
Förra året sålde Alexander Pärleros sin kvarvarande andel i den mobiljämföreslesajt som han grundat, Mobilio, till mediejätten Schibsted.
Sedan dess har han förutom att podda även engagerat sig i pensionsstartupen Pensionera som han är delägare i. Breakit har tidigare skrivit om bolaget som vill digitalisera pensionsbranschen.