Fatima, 26, stod längst fram i kön när Bianca Ingrossos skönhetsbolag Caia Cosmetics slog upp dörrarna till den nya flaggskeppsbutiken på Biblioteksgatan i Stockholm. Tillsammans med sina vänner hade hon köat sedan klockan sex på torsdagsmorgonen.
“Vi gick upp klockan fyra imorse”, säger hon till Breakits reporter på plats.
Vad betyder det för er att vara här? Är det viktigt eller bara en kul grej?
“Både och. Det är både kul och sen är det viktigt för oss att kanske träffa Bibs, eller Bianca. Och sen så hoppas vi på att det är ett öppningserbjudande”, säger Fatima som berättar att de som köper något i butiken får en present av Caia.
Har ni tagit ledigt för att vara här?
“Nej, men det är lite blandat. Vissa är lediga och vissa har tagit ledigt. Men jag är ledig.”
Bianca Ingrosso är en stor förebild för henne, fortsätter hon.
“Det är ju kul att träffa sin förebild.”
Rest 20 mil
När Caia öppnade popup-butik på NK under 2023 sedan var kön hundratals meter långt inför öppning. På torsdagen var det lugnare. En timme innan portarna slogs upp var kön runt fyrtio meter.
Camilla Last har tagit med sig 10-åriga dottern Alice och hennes kompis från Borlänge för att vara på plats när nya Caia-butiken slår upp portarna. De ställde sig i kön omkring en och en halv timme innan öppningen.
“Vi vill träffa Bianca. Hon är min största idol”, säger Alice.
Vad förväntar ni er av dagen?
“Det ska vara väldigt fint där inne och att det kommer att vara trevliga människor här”, säger Alice.
“Barnen är glada och jag hänger på”, säger Camilla Last om att vara på plats.
Rekordkross
Caia Cosmetics kan inte beskrivas som något annat än en succé. Redan det första verksamhetsåret 2019 omsatte bolaget över 50 miljoner kronor och gjorde vinst. Sedan dess har resan uppåt bara fortsatt. När riskkapitalbolaget Verdane klev in som majoritetsägare i bolaget sommaren 2020 omsatte bolaget 150 miljoner kronor och gjorde en vinst på över 50 miljoner.
Och i slutet av förra veckan kunde Dagens Industri avslöja att det har gått ännu bättre under 2024. Omsättningen i ägarbolaget Beauty Icons landade på 708 miljoner kronor med ett rörelseresultat på 195 miljoner kronor.
“Vi är supernöjda med utvecklingen och framfarten”, kommenterade Beauty Icons vd Johanna Eriksson Hamrén.
Strax innan portarna vid den nya butiken slogs upp hade kön växt från omkring 40 meter till över 100. Caia-personal gick omkring och delade ut glass och vatten till de som köade.
Stor mediebevakning
Strax innan portarna vid den nya butiken slogs upp hade kön växt från omkring 40 meter till över 100. Caia-personal gick omkring och delade ut glass och vatten till de som köade.
Men det var inte bara smink- och Bianca Ingrosso-fantaster som var på plats. Eventet bevakades ordentligt av media. Förutom Breakit syntes även Dagens Nyheter, TT, Expressen, TV4 och Hänt utanför butiken.
LÄS MER: Rekordkross av Caia – som nästan klarar sig utan Bianca