Sök ikon

Raset för Denice Mobergs bolag fortsätter – men träningsinfluencern unnar sig ändå utdelning

Artikel bild
Denice Moberg, träningsinfluencer. Foto: Faksimil Denice Mobergs Instagram/Montage.

Fitness-profilen Denice Moberg har sedan ett par år tillbaka fått se siffrorna för det egna bolaget rasa. Förra året blev inget undantag.

Trots det unnar sig influencern en utdelning.

Åsa Johansson

Åsa Johansson

asa@breakit.se

Reporter

Att sträva efter en sund livsstil och ta hand om sin kropp tycks vara trendigare än någonsin. 

Longevity-profilen Bryan Johnson har tagit världen med storm med sin strävan mot ett evigt liv. Samtidigt har flera kliniker för preventiv hälsa, signerade såväl Spotify-grundaren Daniel Ek som Voi-medgrundaren Douglas Stark, slagit upp portarna de senaste åren. 

En annan person som riktar in sig på hälsa är träningsinfluencern Denice Moberg, som idag har 932.000 följare på Instagram. Med så många fans är hon inte vilken fitnessförespårkare som helst, utan en av de största inom sin nisch i Sverige. Nu lägger hon korten på bordet för det gångna året.

Under 2024 landade nettoomsättningen på 2,5 miljoner kronor, ett ras från 3,1 miljoner år 2023, enligt det färska bokslutet för Deniceemoberg AB. Blickar vi tillbaka ytterligare ett år, till 2022, uppgick nettoomsättningen till 3,9 miljoner kronor.

Även rörelseresultatet har dalat, under förra året landade det på 222.400 kronor, ett tapp från 416.800 kronor året innan. 

Influencern tycks dock inte hänga läpp, utan firar med en utdelning som uppgår till 300.000 kronor.

Men Denice Moberg har fler strängar på sin lyra. För ett år sedan lanserade hon en app, “SheStrong” – där hon samlar bland annat träningsprogram och recept. Hur det går för appen framgår inte i bokslutet.

Läs mer: Här är influencers som täljer guld på Linkedin: "Lika lönsamt som Instagram"

Läs mer: Byrån Cube kraschade – influencers fick aldrig betalt: “Fått låna pengar”

Läs mer