PR-byrån Redgert Group bara fortsätter växa. Under det senaste räkenskapsåret som slutade sista augusti förra året ökade omsättningen med strax över 50 procent till 210 miljoner.
Samtidigt lyckades de dubbla rörelseresultatet till cirka 9,3 miljoner kronor, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
Redgert Group sysslar bland annat med PR, influencer marketing och events, men har också gjort investeringar, bland annat i succén Boxbollen (som du kan läsa mer om här).
Under det gångna året öppnades nya kontor i Oslo och Köpenhamn vilket gör att Redgert Group nu finns i sju länder.
“Med ytterligare två marknader på plats och i full gång står det klart för mig att Redgert Comms har en global tillväxtmodell som fungerar”, säger Chloë Bernhardsson, som tog över vd-posten från grundaren Daniel Redgert i juni 2023.
“Historiskt har vi fokuserat på att hjälpa nordiska kunder att expandera till fler marknader globalt, men idag har vi många utländska bolag som söker vår expertis både lokalt och internationellt”.
Det har de sannerligen. Under året har nya varumärken som Kim Kardashians Skims, L’oreal, Aarke och Tiktok lagts till på kundlistan.
“Vi brukar säga att vi är varje växande företags bästa vän”, säger Daniel Redgert.
“Det innebär att vi successivt skalar upp vår talangpool inom nya affärsområden och marknader – för att kunna hjälpa våra kunder med alltifrån att fixa en artikel i Financial Times inför en investeringsrunda, till att driva deras TikTok-konton i USA för att hjälpa dem in på Sephora.”
Under året som kommer är fokus att befästa sin position i Norden, USA, Storbritannien och Tyskland – och att bli förstahandsvalet för internationella varumärken som vill ta sig in i Europa.