Sök ikon

Så går det för Hannah Widells och Amanda Schulmans bolag

Artikel bild
Hannah Widell och Amanda Schulman. Foto: TT

Succéduon visar siffrorna för förra året.

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

jon.wahlqvist@breakit.se

Webbredaktör

Det har gått ett bra tag sedan Hannah Widell och Amanda Schulman lämnade över det operativa ansvaret för det som en gång var deras Perfect day. 

Men det betyder inte att de ligger på latsidan direkt. 

Deras huvudfokus har det senaste året legat på skönhetsbolaget All I Am även om de båda har roller inom såväl Perfect Day och dess ägare Pophouse. 

De driver sedan över 13 år tillbaka även den omåttligt populära Fredagspodden och Hannah Widell har också startat ett bolag för sin senaste stora kärlek, Keramik.

Men tillsammans driver de också bolaget Hannah och Amanda vars bokslut precis har landat på Bolagsverket. 

Enligt verksamhetsbeskrivningen ska bolaget “utveckla och producera karaktärdrivet innehåll för främst tv, web, tidningar, radio och böcker.”

Av årsredovisningen framgår att det verkar som att de har fått lägga lite mer tid åt de uppdragen under räkenskapsåret som tog slut sista augusti förra året. 

Omsättningen i bolaget landade på nästan exakt 1,4 miljoner kronor med en vinst på ungefär 880.000 kronor. Det kan jämföras med året innan då omsättningen bara låg på 490.000 med en förlust på 836.000 kronor.

 

Läs mer