Kungsbacka-bröderna Mikael, Andreas och Johan Christensson startade för nio år sedan som så många klassiska e-handlare: i föräldrarnas garage. Du kan läsa mer om deras story här.
I dag säljer de sina klockor på över 100 marknader. Rent varumärkesmässigt är de mer kända i USA än hemma i Sverige och majoriteten av försäljningen sker utomlands.
Hittills har bröderna inte tagit in något externt kapital – men tillväxten har ändå exploderat.
Under 2024 omsatte Waldor & Co 90 miljoner kronor, rapporterar Dagens Industri. Det kan jämföras med 2023 då omsättningen just passerat 50 miljoner.
Strategin har sedan start varit att växa med lönsamhet, har bolaget tidigare uppgett för Breakit. För 2024 blev vinsten före skatt 18 miljoner kronor, enligt DI. Ett ordentligt hopp från året innan då resultatet blev 5,5 miljoner kronor.
För 2025 siktar bolaget mot en omsättning på 150 miljoner kronor, uppger vd:n Mikael Christensson för DI.
“Det viktigaste för oss är att vi ska bygga ett starkt varumärke långsiktigt. Vi vill ha med oss lönsamheten och organisationen”, säger han till tidningen och uppger att de fortfarande inte tänker ta in något externt kapital.
”Klart att vi hade kunnat växa snabbare. Vi kommer från en tid där många varumärken enbart fokuserat på tillväxt vilket lett till att de byggt en kortsiktig fluga. Varumärkesbygge är ett maraton, inte ett hundrameterslopp”
LÄS MER: Brorsorna säljer klockor för 50 miljoner – men knappt någon vet vilka de är
LÄS MER: Från Kungsbacka ut i världen – Waldor & Co är redo att växla upp: “Bara skrapat på ytan”