På tisdagen kring lunchtid tvingades nätbanken Nordnet stänga ner sin app och sajt efter att kunder rapporterat att de kunnat se andras konton vid inloggning.
Johan Tidestad, kommunikationschef på Nordnet, bekräftade problemet:
"Vi har fått rapporter från kunder att de sett andra personers kontobilder när de loggat in. Därför har vi valt att stänga ned appen”, säger han till Aftonbladet.
Det är ännu oklart om det varit möjligt att genomföra köp- eller säljorder på andras konton under den här perioden. Om det framkommer att det varit möjligt är det troligt att nätbanken blir återbetalningsskyldig.
Strax efter klockan 13.30 uppgav Johan Tidestad för Breakit att läget är oförändrat.
"Läget är detsamma, vi felsöker fortfarande och håller inloggningsfunktionen nere som en försiktighetsåtgärd", säger han och tillägger:
"Det jag kan säga är att vi inte fått några indikationer på att det skulle vara en hackerattack eller ett externt intrång, hittills tyder allt på att problemet uppstått internt. Men vi har ingen exakt bild och vi vill vara helt säkra på vad det är som har hänt innan vi öppnar upp igen."
På X har flera av bankens kunder uttryckt oro och frustration:
"Det här är way beyond "tekniska problem"! Om något har hänt på ens konto, hur löser ni det då?", skriver en användare.
Vad som orsakat felet är i nuläget okänt och det finns ingen prognos för när appen kommer att fungera igen.
Strax innan klockan 14 på tisdagseftermiddagen hade Nordet-aktien rasat med upp mot 6 peocent på Stockholmsbörsen.
Två timmar senare uppgav banken att felet är avshjälpt och att systemen är uppe igen.