Sanna Guidetti har gjort duo-skapet till sitt, både som frispråkig poddare med vännen Rosanna Charles i “Högt i tak” och som hälsoentreprenör med maken och fotbollsspelaren John Guidetti. Men influencern har även byggt ett eget namn på sociala medier, med en följarskara på 110.000 på Instagram.
Det är just det influencerskapet som vi ska kika närmare på nu. För i dagarna släppte Sanna Guidetti AB sin årsredovisning för 2024. I den ingår alltså verksamheten kopplad till reklamsamarbeten och marknadsföring på sociala medier.
Bokslutet skvallrar om att omsättningen sjönk något 2024 och landade på nästan 1,5 miljoner kronor. Motsvarande siffra året innan var 1,7 miljoner kronor. Då hade influencern precis gasat från 1,1 miljoner året innan.
Rörelseresultatet halverades samtidigt till 183.000 kronor i den färska rapporten. 2023 gjorde Sanna Guidetti en rörelsevinst på 379.000 kronor, även det nästan en halvering från föregående år.
Sanna Guidetti gör ingen vinstutdelning.
LÄS ÄVEN: Sanna och John Guidetti släpper matapp – ska inte ge ångest
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.