Det var inte längre sedan influencer marketing-bolaget Influeri skapade rubriker i affärspressen. Företaget, som har tagit fram system som på ett automatiserat sätt ska hantera de problem som marknadsförare har inom influencer marketing-processen, gav så sent som i juli i år kom beskedet att halva personalstyrkan skulle ersättas av AI.
Nu kommer det fler nyheter från bolaget, som berättar Influeri får en ny vd. Det är däremot inte en nykomling som tar över, utan den tidigare marknadschefen Anna Björkman, vilket framgår av ett pressmeddelande.
"Jag är otroligt tacksam för förtroendet att leda Influeri in i nästa fas. Vi har en stark grund att stå på, och jag ser fram emot att fortsätta växa bolaget och leverera värde till våra kunder världen över”, skriver Anna Björkman.
Den tidigare vd:n Nicholas S. Jacobsson, tillika bolagets grundare, kliver in i rollen som arbetande styrelseordförande och vad bolaget kallar för "Chief of Moves".
"Anna är en superstar. Hon har varit en nyckelperson för vår framgång senaste året, och jag känner mig helt trygg med att hon kommer lyfta vår svenska och europeiska verksamhet till nya höjder”, skriver grundaren.
“Mitt fokus kommer vara att hantera vår globala expansion, storaffärer och att fortsätta uppfinna innovativa produkter och funktioner”, fortsätter han.
Bolaget har hittills tagit in 20 miljoner kronor i riskkapital, bland annat från artisten Zara Larsson.
Under 2023 omsatte bolaget 7,2 miljoner kronor med ett minusresultat på 7 miljoner kronor. I år förväntar sig företaget att omsättningen klättrar till 8 miljoner kronor.
Läs mer: Styrelserockader, grundare som tackar för sig och han lämnar – efter bara en dryg månad
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.