Sök ikon

Sitoo fixar kassan åt Puma: “Religiöst övertygad om att vi kommer att lyckas”

Artikel bild
Jens Levin, vd Sitoo. Foto: Press

För ett par veckor sedan tog de in 300 miljoner kronor – nu landar Sitoo sin största kund någonsin.
“Det här tar upp bolaget på en helt ny nivå”, säger vd:n och medgrundaren Jens Levin.

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

jon.wahlqvist@breakit.se

Webbredaktör

I slutet av november gick riskkapitalbolaget Verdane in i det svenska kassasystemet Sitoo. Verdane investerade 300 miljoner kronor där 125 av dem var en nyemission och resten var köp av befintliga aktier.

Nu landar Sitoo sin största kund någonsin efter att det globala sportvarumärket Puma har valt deras lösning för alla sina butiker i hela världen.

“Det känns fantastiskt”, säger Jens Levin, vd och medgrundare på Sitoo. 

“Vår ambition är att bli nummer ett i världen och då gör den här affären mycket för att nå det målet”.

Exakt hur många butiker Puma har får han inte säga men till dags dato har Varner, som äger bland annat Dressman och Cubus, varit Sitoos största kund med sina 1200 butiker.

“Efter en noggrann utvärdering landade vi i att Sitoo var det bästa valet för oss”, säger Baris Bölükbasi, senior director global retail på Puma i ett pressmeddelande. 

“Implementeringen i våra brittiska butiker har redan gett goda resultat, vilket bekräftar att Sitoo är rätt partner för att hjälpa oss att nå våra mål.”

Siktar på att bli etta i världen

Sitoo har vuxit snabbt de senaste åren. I år växer bolagets årligen återkommande intäkter, det som kallas ARR, med nästan 40 procent till 135 miljoner kronor och omsättningen ligger ungefär på samma siffror. Bolagets affär i Norden är lönsam men på grund av satsningen på att ta sig in på den amerikanska marknaden går bolaget fortfarande med förlust. 

Hur mycket vill inte Jens Levin dela med sig av men han säger att det är på samma nivå som förra året. Då backade bolaget med 13,5 miljoner kronor. 

Att få in en sådan tung kund som Puma ändå är kan öppna nya dörrar för Sitoo i framtiden också.

“Jag tror att när man driver en verksamhet så ska man satsa på att bli etta i världen”, säger Jens Levin.

“Det är ingen idé att gå till jobbet och satsa på att bli sjua. Och jag är religiöst övertygad om att vi kommer att lyckas med det”. 

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer