Knappt en vecka har passerat sedan e-handlessuccén Djerf Avenue, med influencerprofilen Matilda Djerf i spetsen, hamnade i medias strålkastarljus.
Då publicerade nämligen Aftonbladet en granskning som avslöjade långt ifrån trevliga arbetsförhållanden på snabbväxaren. För tidningen vittnade flera anonyma anställda om mobbning, rädsla och offentliga utskällningar.
E-handlaren är inte den enda som fått det hett om öronen. PR-byrån Redgert Comms, som förutom Djerf Avenue även samarbetar med exempelvis Bianca Ingrossos Caia Cosmetics, duckar frågor om företagets roll i krishanteringen, rapporterar Resumé.
Kritiken riktar sig mot kommunikationen efter avslöjandet, som enligt Resumé beskrivits som ytlig och oäkta. Inga frågor har bemötts öppet av Matilda Djerf eller hennes partner Rasmus Johansson, som är vd på Djerf Avenue. Istället har bolaget publicerat ett svar i ett kommentarsfält på ett inlägg på Instagram.
När tidningen Resumé kontaktat PR-byrån, som grundats och drivs av profilen Daniel Redgert, hänvisas de bara vidare till en PR-adress inne på Djerf Avenue. Men när tidningen testar ta kontakt genom den angivna mejladressen hänvisas man tillbaka till Redgert Comms.
Läs mer: MATILDA ANDERSSON: Toalett-incidenten sätter fingret på influencerbolagens största svaghet
Läs mer: Hånet mot Djerf – han ställde en toastol vid kontoret: “En del har tyckt det var mobbing”
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.