Sök ikon

BAM vill göra det lättare för alla att bli bra i sociala medier – backas av tungviktare

Artikel bild
Adam Chrigström, vd och grundare BAM. Foto: Press.

Med hjälp av AI vill nystartade BAM göra det lättare att få fart på ditt bolags varumärkesbyggande.
“Vi har redan idag en lång väntelista av företag som vill bli kunder", säger Adam Chrigström vd och grundare på BAM som nu får in ett gäng miljoner kronor i riskkapital.

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

jon.wahlqvist@breakit.se

Webbredaktör

De flesta som läser det här känner nog igen sig i det. Att sociala medier blir allt viktigare för att få ut ditt varumärke men att det kan vara attans svårt att skapa innehåll som känns helt rätt för just ditt bolag. 

Det vill det nya bolaget Big Audience Machine, BAM, hjälpa dig med. Bolaget har skapat en AI-driven plattform som skapar en slags handbok för att bygga ditt varumärke. Med hjälp av den kan marknadsteam sedan snabbt skala upp produktionen. 

Nu får bolaget in 4 miljoner kronor från bland inkubatorn Antler, H&M-arvingen Tom Perssons investeringsbolag Comade och Acast-grundaren Johan Billgren.

“Finansieringen låter oss accelerera utvecklingen och ger BAM en unik möjlighet att avlasta pressade marknadsteam och småföretagare”, säger Adam Chrigström, som är grundare och vd på BAM. 

“Vi har redan idag en lång väntelista av företag som vill bli kunder, vilket tydligt talar för behovet av våra tjänster.”

"Kommer sen en explosion"

Han har tidigare startat tjänsten Playpilot som senare köptes upp av Comade.

“Miljontals mindre företag kämpar idag med att skapa innehåll som håller hög kvalitet för alla sina kanaler”, säger Johan Billgren.

“Jag tror att vi under kommande år kommer att se en explosion i antalet nya företag och BAM är perfekt positionerat för att bygga dessa nya varumärken.”

Läs mer