Carl Peis Apple-utmanare Nothing fick en snilleblixt när det anrika bilbolaget Jaguar häromdagen avslöjade en rejäl varumärkesmakeover, vilket väckte stor uppmärksamhet. Reklamfilmen med människor i färgglada futuristiska kläder (inga bilar reds. anm.) innehöll den färska sloganen “Copy Nothing”, kopiera ingen alltså. Roligt om man driver ett bolag som heter Nothing, helt klart. Mobiltillverkaren låg inte på latsidan efter en sådan öppning, vilket Carl Pei skriver om på Linkedin.
“Så vad händer när någon vill kopiera Nothing? Vårt sociala medier-team engagerade sig så klart snabbt genom att ändra vår logotyp till Jaguars och vår beskrivning till ‘kopiera Jaguar’”, skriver han.
Snilleblixt är ingen överdrift. Enligt Carl Pei fick Nothing en hel del publicitet av upptåget, 10 miljoner visningar och 210.000 likes på X.
Vad Jaguar säger om responsen är inte känt.
LÄS ÄVEN: Carl Pei stoppar distansarbete på Nothing: "Ett företag för vuxna"
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.