Volvo Cars meddelade på onsdagen att de kommer att stänga ner Volvo On Demand, deras satsning på bildelning som lanserades 2019, rapporterar Di.
Trots investeringar på över 1 miljard kronor har tjänsten aldrig blivit lönsam.
"Beslutet sker mot bakgrund av en mer utmanande makroekonomisk miljö som resulterat i ökade kostnader för att driva tjänsten med den kvalitet som Volvo Cars kräver och våra kunder kan förvänta sig", skriver Volvo i ett pressmeddelande.
Tjänsten, som tidigare hette M och innan dess Sunfleet, har haft cirka 1.200 bilar och runt 200.000 användare. Trots en ökning i användningen med 4 procent i år har ekonomin inte vänt.
Omkring 50 personer väntas få lämna sina tjänster nu.
"Ja, tyvärr och ett varsel är självklart ett tufft besked att lämna till de som berörs och som också gjort ett väldigt bra jobb. Processerna för våra berörda anställda är fortfarande pågående men varslet rör ungefär 50 medarbetare som är anställda på Volvo Car Mobility”, säger Volvo Cars Sverigechef Jessica Span till Di.
Nedläggningen av Volvo On Demand kommer bara två månader efter att företaget meddelade att de även avvecklar sin prenumerationstjänst Care by Volvo.