För några veckor sedan drog syskonen Bianca Ingrosso, Benjamin Ingrosso och Oliver Ingrosso bort ridån för deras nya gemensamma satsning, bolaget Mino. Företaget riktar in sig på livsmedel och i sortimentet finns just nu pasta, risottoris och tomatkonserver.
Lanseringen, som gick av stapeln under andra halvan av oktober, var långt ifrån blygsam.
Redan från början lyckades syskonen få produkterna på Ica-butiker runt om i landet.
Så hur har de första veckorna i butikshyllorna gått?
“Vi har fått ett väldigt fint mottagande där ute och jobbar på för fullt med kommande lanseringar”, skriver vd:n Daniel Warence till Breakit. Mer detaljer än så vill han inte ge.
Ica kan däremot berätta mer.
I ett mejl till Breakit skriver Sara Fors, kategoriansvarig för skafferiet på ICA Sverige, att butikerna själva väljer vilka varor de vill ta in och sälja.
“Första veckan efter lansering var det omkring 600 ICA-butiker som sålde produkterna från Mino. Toppsäljarna har varit krossade tomater och pastasorterna rigatoni och spagetti”, skriver hon.
Det kan sättas i relation till att det, enligt livsmedelsjätten webbplats, finns 1300 Ica-butiker i landet. Knappt hälften säjler alltså Ingrosso-syskonens livsmedelsprodukter.
Läs mer: Bianca Ingrossos ultimata test – kan hon sälja vad som helst (inklusive tomatkonserver)?
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.