Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

Skulle ”trygga” ekonomin – Lendo kritiseras för vilseledande reklam

Artikel bild
Mikaela Grännby utsedd till ny vd för Lendo Sverige. Foto: Press

Får smäll på fingrarna av Konsumentverket.

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

hanna.akesson@breakit.se

Webbredaktör

Konsumentverket slår fast att låneutmanaren Lendos reklam för en så kallad trygghetsförsäkring är vilseledande. Det skriver Resumé

Budskapet i reklamen är att försäkringen ska tecknas för att ”trygga din ekonomi”. Enligt Konsumentverket ger marknadsföringskampanjen intrycket av att en privatpersons ekonomi kan tryggas i sin helhet när försäkringen i själva verket bara täcker delar av ekonomin. 

Nu har Lendo till den 11 november att återkomma i ärendet.

LÄS ÄVEN: Vaktombyte på Lendo – hon tar över

 

Läs mer