Tiktok Sweden ökar både omsättningen och resultatet, visar det färska bokslutet. Omsättningen för 2023 landade på 234 miljoner kronor jämfört med 163 miljoner 2022. En ökning på 43 procent.
Resultatet ökar också – från 14 miljoner kronor 2022 till drygt 15 miljoner kronor.
Medelantalet anställda var 93, en ökning med en person jämfört med året innan.
Nordiska Tiktok-chefen Liv Sandberg har i en tidigare intervju med Breakit sagt att en stor del av framgången är att Tiktok skiljer sig från andra sociala plattformar.
“Sociala medier har ett flöde som är styrt utifrån vilka du följer och vad dina vänner gör. Vår plattform bygger på en innehållsgraf, det vill säga att upplevelsen är uppbyggt på det innehåll som man är intresserad av.”
“Det är det som är nyckeln till framgången, att du får innehåll från vem som helst, var som helst runt om i världen, utifrån vad du är intresserad av.”
Läs hela intervjun här.