Sök ikon

Influencerns omsättning kapas rejält – men resultatet står stadigt: “Efterfrågan har minskat”

Artikel bild
Alexandra Bring, influencer. Foto: Press/Montage

Träningsprofilen och influencern Alexandra Bring nästintill halverade omsättningen under 2023.

Åsa Johansson

Åsa Johansson

asa@breakit.se

Reporter

Sedan tio år tillbaka har Alexandra Bring byggt sitt varumärke som influencer och personlig tränare. Idag har hon 522.000 följare på Instagram och närmare 23.000 personer som prenumererar på hennes Youtube-kanal.   

Breakit har tidigare rapporterat om profilens framgångar, med ökade intäkter från  reklamsamarbeten och onlinekurser inom träning.

Men det senaste året har hon fått se omsättningen falla rejält. 

År 2023 omsatte bolaget 2,5 miljoner kronor med ett resultat på 1,5 miljoner kronor. Det kan jämföras med året innan då omsättningen uppgick till närmare 4,9 miljoner kronor, med ett resultat på några tusen kronor mer än 2023. Influencern har alltså fått se bolagets omsättning nästintill halverats från ett år till ett annat, medan resultatet knappt har påverkats.

Enligt årsredovisningen minskade omsättningen på grund av att efterfrågan på bolagets tjänster sjönk under året. Mer detaljer än så framgår inte. 

Breakit har sökt Alexandra Bring. 

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer