Förre alpina världsstjärnan Jens Byggmark har satt sitt fotavtryck i det nya näringslivet, bland annat som investerare i solcellsbolaget Sunroof. Nu är han aktuell med ett helt nytt bolag, Seduire, där han kliver in som vd.
Seduire, som är franska och betyder att förföra, ska enligt verksamhetsbeskrivningen sälja parfymer och andra doftartiklar.
Tajmingen kan vara bra. Det verkar nämligen som att doft är det nya heta på nätet efter smycken, i alla fall bland influencer brands. Häromveckan skrev vi också om en mor-dotter-duon som täljer guld på att sälja parfym under varumärket Dupes.se. För ett par år sedan hakade även Spotify-medgrundaren Martin Lorentzon på trenden med parfymhuset MALO.
Ordförande i bolaget som registrerades i slutet av februari är Jens Byggmarks svägerska Janni Delér, influencer som tillsammans med en annan tidigare skidstjärna, Jon Olsson, grundat klädmärket C’est Normal. Även hustrun, och influencern, Michaela Byggmark Delér sitter i styrelsen på det nya bolaget.
Breakit har sökt Jens Byggmark och Janni Delér. Jens Byggmark ber att få återkomma när bolaget kommit lite längre på sin resa, men skickar med en kommentar:
”Vår nya startup är egentligen resultatet av en dröm och en massa passion från systrarna Michaela och Janni Delér. De har länge tänkt på en idé som de känner fyller ett tomt utrymme på marknaden, samtidigt som de båda är tokiga i allt som har med dofter att göra", skriver han och fortsätter:
"Det handlar om att mixa nytänkande med en rejäl dos kärlek till doftvärlden, och skapa något tillsammans. Det är så vi har kommit igång.”
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.