Sök ikon

JLC-profilen var flera år före Bianca – men nu går hans satsning i graven

Artikel bild
JLC-Jonas med armband från Elton Wood. Foto: Press

Jonas Fagerströms smyckesbolag nådde miljonomsättning. Men nu är det över.

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

hanna.akesson@breakit.se

Webbredaktör

Smyckesbolag verkar ha varit på varje inflytelserik sociala medier-persons läppar runt 2020-talets start. Bianca Ingrosso startade Ani Jewels efter supersuccén Caia. Lisa Olsson har varumärket Nootka och influencern Molly Rustas har också hon lanserat egna smycken. Det gjorde även JLC-profilen Jonas Fagerström

För fem år sedan startade youtubern smyckebolaget Elton Wood tillsammans med Oskar Niklasson. Trots miljonomsättning 2021 lyckades aldrig affären lyfta och det blev förlust på sista raden tre år i rad. Och nu går bolagsresan mot sitt slut, skriver Influens.se

Varumärkets hemsida är släckt och när räkenskapshandlingarna för 2023 kommit in summeras dessa till en omsättning på bara 68.000 kronor med ett resultat på minus 103.000 kronor. 

Jonas Fagerström bekräftar för Influens att bolaget läggs ner. 

”Vi håller på att avveckla bolaget på grund av brist på tid”, skriver han.

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

 

Läs mer