Sök ikon

Småländska SaaS-bolaget Digmi ska styra upp salongen – tar in miljoner

Artikel bild
Digmis vd Joel Lagerkvist samt grundaren och ägaren Tobias Lindberg. Foto: Press

De har tagit fram en digital lösning för att minska tråkjobbet för frisörer och stylister. Nu plockar Jönköpingsbolaget Digmi in över 5 miljoner kronor.

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

hanna.akesson@breakit.se

Webbredaktör

Digmi är Jönköpingsbolaget som vill lätta arbetsbördan och spara på slantarna för frisörerna. Detta genom en digital plattform för köp och ombokning. Istället för admin ska frisörerna få ägna sig åt det som de tycker är allra roligast med sitt jobb – själva hantverket (och kanske småsnacket).

Digmis tjänst funkar så att kunden kan läsa magasin, betala för besöket, boka in en ny tid och köpa produkter med en lösning direkt från frisörstolen. 

”Frisörsalongernas traditionella kassa kan nu bli ett minne blott samtidigt som gästernas upplevelse höjs och effektiviteten ökas lavinartat på flertalet sätt”, skriver Digmi. 

Den nya uppdaterade tjänsten, ”Digmi 2.0”, ska nu rullas ut och både fristående frisörer och stora kedjor kan abonnera på tjänsten. 

”Våra kunder säger att de betalar en spottstyver av vad tidigare betalat samtidigt som de får tjänster som alltid fungerar och erbjudande som gör att alla deras kunder får en än bättre upplevelse under sitt besök”, säger Digmis vd Joel Lagerkvist i en kommentar.

För att få extra skjuts på lanseringen har företaget precis stängt en kapitalrunda som blev övertecknad till en värdering av 75 miljoner kronor. I den tar bolaget in 5,5 miljoner kronor. 

”Vi är glada över att våra befintliga såväl som nya investerare har stort förtroende för bolaget och dess nationella såväl som internationella expansion”, säger grundaren och majoritetsägaren Tobias Lindberg.

Digmi omsatte 4,7 miljoner kronor 2022. Siffrorna för 2023 är ännu inte klara men enligt bolaget har verksamheten fortsatt att växa.   

Det här är en artikel från vårt flöde med alla nyemissioner i onoterade startups. Vill du läsa om fler kapitalanskaffningar? Klicka här

 

Läs mer