Sök ikon

Flaggskeppet som försvann – så har Klarna förändrat sin affärsmodell (i det tysta)

Sebastian Siemiatkowski, vd Klarna. Foto: TT

Den var innovativ, banbrytande och möjliggjorde bolagets snabba expansion.

Men nu är det nästan tyst om Klarna Checkout.

Vi frågade oss varför och hittade:

✔️ Därför blev den en succé i Sverige – men flopp på andra marknader
✔️ När Sebastian Siemiatkowski utbrast: “They beat us at our own game”
✔️ Den nya, stora och okända risken
✔️ Diskussionerna om att sälja "gamla Klarna"

Martin Hävner

Martin Hävner

martin@breakit.se

Reporter

PREMIUMARTIKEL

Vill du fortsätta läsa?

Skaffa Breakit Premium och få obegränsad tillgång till allt.
Har du redan ett konto? Logga in här

Månadsabonnemang

499 kr/mån

exkl. 6% moms
Ingen bindningstid

  • Det här ingår:

  • icon

    Artiklar och kartläggningar

  • icon

    Nyhetsbrev

Spara mest

Årsabonnemang

399 kr/mån

4788 kr/år exkl. 6% moms
Du sparar 1200 kr

  • Få allt från månad, plus:

  • icon

    Obegränsad tillgång till alla artiklar och kartläggningar

  • icon

    Nischade nyhetsbrev (AI, SaaS, Börs, Fintech, VC, E-handel)

  • icon

    Databas över Sveriges Techbolag

  • icon

    Nyemissionsflöde

  • icon

    15% rabatt på Breakits event

Företag?

Vi erbjuder volymrabatt för företag.

Du får allt som ingår med ett premiumabonnemang med personliga konton till varje medarbetare med kraftig volymrabatt.

Här kan du läsa mer om Breakit Business

Läs mer