Flaggskeppet som försvann – så har Klarna förändrat sin affärsmodell (i det tysta)

Den var innovativ, banbrytande och möjliggjorde bolagets snabba expansion.
Men nu är det nästan tyst om Klarna Checkout.
Vi frågade oss varför och hittade:
✔️ Därför blev den en succé i Sverige – men flopp på andra marknader
✔️ När Sebastian Siemiatkowski utbrast: “They beat us at our own game”
✔️ Den nya, stora och okända risken
✔️ Diskussionerna om att sälja "gamla Klarna"
PREMIUMARTIKEL
Vill du fortsätta läsa?
Skaffa Breakit Premium och få obegränsad tillgång till allt.
Har du redan ett konto? Logga in här
Månadsabonnemang
499 kr/mån
exkl. 6% moms
Ingen bindningstid
Spara mest
Årsabonnemang
399 kr/mån
4788 kr/år exkl. 6% moms
Du sparar 1200 kr
Företag?
Vi erbjuder volymrabatt för företag.
Du får allt som ingår med ett premiumabonnemang med personliga konton till varje medarbetare med kraftig volymrabatt.
Här kan du läsa mer om Breakit Business