Skönhetsbolaget Caia Cosmetics, signerat Bianca Ingrosso, tycks växa sig starkare för varje år.
Bolaget gjorde ett rekordår 2022. Omsättningen ökade från 320,3 miljoner kronor 2021 till 408,4 miljoner i fjol. Rörelseresultatet steg från 114,6 miljoner kronor till 128,3 miljoner.
När bolaget så sent som i oktober öppnade sin första popup-butik i anrika varuhuset NK i Stockholm ringlade kön lång – och fansen var på plats från tidig morgon.
Nu ska Caia expandera till Storbritannien och USA, rapporterar Vogue Business.
När Breakit mejlar bolaget med frågor om varför Caia vill expandera och när det kommer att ske svarar Camilla Bastin, som ansvarar för bolagets PR, influencer marketing och kommunikation:
“Vi är i London just nu och ska göra intervjuer om precis detta med internationell press, som vi lovat dessa svar exklusivt. Vi kan därför inte göra intervjuer i svenska medier just nu”, skriver hon i ett mejl till Breakit.
Enligt Vogue Business ska Caia dra igång pressaktivitet för att bygga upp varumärkesmedvetenhet redan den här veckan, med middagar för utvalda journalister och influencers i London och New York.
Vidare står det att såväl Bianca Ingrosso och bolagets vd Johanna Hamrén ser fram emot 2024 och att de är angelägna att testa Caia utomlands samt att planen är att vara “opportunistisk och agil.”
I artikeln beskrivs familjen Wahlgren-Ingrosso som Sverige svar på familjen Kardashian, och Bianca Ingrosso ska då vara den svenska motsvarigheten till Kylie Jenner.
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.