För två år sedan sålde Amanda Schulman och Hannah Widell sitt Perfect Day Media till Björn Ulvaeus och Conni Jonssons Pophouse Entertainment.
Systrarna hade då drivit bolaget i 10 år och haft både succéer, som podden Alex och Sigge och Erik Nivas When we were kings, och floppar som satsningen på skönhetssalonger som till slut gick i konkurs.
Men hur gick det egentligen till när den minst sagt kända Abba-Björn Ulvaeus köpte Perfect day Media? Det berättade Hannah Widell från scen på Breakit Scaleup Day.
Hannah Widell och Amanda Schulman hade ett inbokat möte med Björn Ulvaeus.
“Vi var nervösa, vi tänkte hur ska det här vara?”, berättar hon från scen.
“Så träffade vi honom och vi hade ett jättehärligt samtal”.
Enligt Hannah Widell ringde Björn Ulvaeus direkt till de som skötte själva affären och gav klartecken.
“Jag älskar honom, han var så känslosam och det tycker jag väldigt, väldigt mycket om”, säger hon.
“Samtidigt som han är otroligt kreativ och har väldigt mycket idéer, så det blev en underbar match.”
I slutändan menar hon att det som gjorde att det blev just Pophouse entertainment som köpte bolaget var att de hade en större plan för Perfect day. Men det var också något annat som gjorde att affären gick i lås.
“Det är ju inte så att man går på den mindre pengen så klart, så vi var nöjda.”