Sök ikon

Rekordmånga startups hos Springfield i vårens accelerator

Anna Settman på Springfield. FOTO: SANNA WOLF-WATZ

Atmosfäriska äventyr, shopping och sälj. I år tar riskkapitalbolaget Springfield in rekordmånga startups i sitt acceleratorprogram

Johanna Ekström

Johanna Ekström

johanna@breakit.se

Reporter

Under onsdagskvällen blev det klart att riskkapitalbolaget Springfield den här säsongen tar in tio unga techbolag i sitt acceleratorprogram.

Det är rekordmånga, enligt bolagets partner Anna Settman.

“Det är alltid svårt att välja, det finns väldigt många bra idéer och team. Vi tar in väldigt unga bolag, det flesta håller fortfarande på och bygger något. Bara tre av de här tio har lanserat sin produkt”, säger hon

Hon menar att utsikterna för bolagen är goda, sedan start 2014 har hälften av de startups som valts ut av Springfield fått vidare finansiering.

Här är bolagen som ingår i vårens program:

Deeply me: En personlig shoppingtjänst som med hjälp av AI förutspår vad kunden är intresserad av för plagg.

Klue: Erbjuder experter digitalt som värderar och beskriver dina värdeföremål för en bättre affär, oavsett var du väljer att sälja dina föremål.

Naturligt Snygg: Sveriges ledande destination inom ekologisk skönhet - inspiration och webbshop.

The Folklore Company: Folklore lyfter in broderiet i den digitala världen och du designar ditt eget personliga broderimönster.

Saleskick: Ett digitalt säljstödverktyg som hjälper säljteam att enkelt motivera, coacha och administrera sina säljare.

Colooc: Digital stöldskyddssamverkan genom Beacon och mobiler.

Forgotten Key: En indiespelstudio som skapar atmosfäriska äventyr.

GoFrendly: En social plattform där primärt kvinnor kan hitta nya vänner i olika faser i livet.

Betspawn: En plattform för betting inom eSport.

Läs mer