I lördags öppnade e-handlaren Lyko sin nya butik i centrala Stockholm. Flera kunder hade övernattat utanför butiken vid Drottninggatan ihop om att få en av de goodiebags som utlovades till de 500 första kunderna.
Men när butiken öppnade på lördagsmorgonen utbröt kaos. Flera i folksamlingen började trycka på och polis kallades till platsen för att se till att ingen blev skadad.
Strax efter lunch gick Lykos vd Rickard Lyko ut på Tiktok och bad om ursäkt för kaoset.
“Känner du att du var här och inte fick goodiebagen och känner dig jättemissnöjd ska du kontakta vår kundtjänst. Vi ber så mycket om ursäkt” sa han i ett inlägg på Tiktok.
Men han tvingades backa från det löftet senare på dagen. Goodiebagsen var slut.
“Vi är såklart jätteledsna över att det blivit så här”, säger han till Aftonbladet.
“Det är omöjligt för oss att värdera vilka som faktiskt var där. Vi har gjort bedömningen att vi inte kan avgöra vem som har rätt. Skulle vi börja bedöma är det risk att det skapar ännu mer kaos.”