Vissa influencers kan kallas veteraner i branschen. En av dessa är Kenza Zouiten som började blogga som tonåring (en halv livstid sedan för 32-åringen) men för den delen inte sett populariteten dala längs vägen.
Tvärtom har Instagramföljarna faktiskt ökat det senaste året, från 1,3 miljoner till 1,8 miljoner.
Nu har årsredovisningen kommit för Kenza Zouitens egna AB, i vilket reklamsamarbeten och andra influencersysslor ingår. Den visar att hennes resultat fortsätter ligga stadigt runt 8 miljoner kronor, vilket har varit fallet de senaste åren.
Omsättningen kom in på strax under 10 miljoner, i linje med föregående år.
Som entreprenör har det inte alltid gått spikrakt för Kenza Zouiten. Den första bolagssatsningen – Ivy Revel – fick visserligen H&M och Zalando att nappa och blev en världsnyhet men det slutade i konkurs och miljoner i skulder.
Handduken kastades in för två år sedan, samma år som Kenza Zouiten och maken Aleks Subosic startade hårvårdsmärket The Every. Under första försäljningsåret landade omsättningen på 12 miljoner kronor. The Every gjorde 1 miljon kronor i vinst.
Kenza Zouitens The Every var ett av alla bolag som var med i Breakits kartläggning av influencers varumärken. Läs den här.
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.