Modesajten Bubbleroom, som fokuserar på allt ifrån glammiga klänningar till loungewear, tappade tidigare i somras flera toppchefer inom loppet av några veckor. Först lämnade personaldirektören och finansdirektören in sina avskedsansökningar. Sen beslutade vd:n Ville Kangasmuukko-Nordström, som varit på positionen i 8 år, sig för att kasta in handduken. Allt förklarades då som en olycklig slump.
Nu står det klart att det blir en riktig veteran i gamet som tar över – nämligen Magnus Månsson.
LÄS MER: Bubblerooms vd om expansionen, robotarna och bristen på uppmärksamhet
Magnus Månsson är idag vd för Thevea Brands Group, där varumärken som Tretorn, Racquet och Fjällmark ingår i portföljen. Han har tidigare varit vd för bland annat Gina Tricot, Nelly.com och Members.com, och ansvarig för modesegmentet hos fintechbolaget Qliro.
”När jag idag ser på marknaden för mode online, såväl utifrån mina tidigare erfarenheter och insikter i marknaden, så anser jag att Bubbleroom är ett av de starkaste positionerade varumärkena som dessutom kan ta för sig desto mer. Det är därutöver ett välskött bolag, där flera fundamentala investeringar nu är tagna för att säkra skalbarhet såväl som stärkt lönsamhet framåt”, säger Magnus Månsson, i en kommentar.
Freddy Sobin, styrelseordförande i bolaget, säger så här:
“Vi är snart igenom vår strukturella modernisering och transformation, och Magnus kommer därför in i en spännande tid där vi nu ska kapitalisera på de investeringarna och öka tempot framåt.”
Bubbleroom grundades 2005, och har de senaste åren gått med förlust. Intäkterna landade under 2022 på 442,8 miljoner kronor, att jämföra med 399,2 miljoner året innan. Rörelseförlusten ökade från 6 miljoner kronor till 24,8 miljoner. Nästan alla kunder finns i Norden idag, men Ville Kangasmuukko-Nordström har tidigare berättat för Breakit att han ser potential i Sydeuropa.
LÄS MER: STOR RANKNING: Bästa och sämsta aktierna – här är e-handlarna du ska satsa på (eller undvika)