Sök ikon

Moss & Noor ökar – nu ska Tom Flumé in i Tyskland: “Solen skiner på den gula tvålen”

Tom Flumé, vd och grundare Moss & Noor. Foto: Viktor Flumé.

Går med pytteliten vinst – och ska växa ännu mer.


Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

jon.wahlqvist@breakit.se

Webbredaktör

Först var han med i en poddserie. Sen tog han hem vinsten i TV4:s storsatsning The Apprentice och fick på det sättet med Gunilla von Platen på tåget.

Nu har det gått lite mer än ett år sedan Tom Flumé vann entreprenörstävlingen – och bolaget Moss & Noor har nu lyckats vända från förlust till en liten vinst.

“2022 har varit ett kanonår för oss", säger han i ett pressmeddelande. 

“Försäljningen fortsätter att hålla bra fart trots tuff konkurrens.”

Moss & Noor säljer hudvårdsprodukter som deodorant, duschkräm och torrschampoo inriktat mot de som tränar mycket. Bolaget säljer både via sin egen e-handel och via återförsäljare som Lyko, de flesta apotekskedjor och Gymgrossisten. 

Förra året landade omsättningen på 2,9 miljoner kronor, jämfört med 1,5 miljoner kronor året innan. Samtidigt gick resultatet från en förlust på 26.000 kronor, till en vinst på 2000 kronor.

“Solen skiner över den gula tvålen”, säger Tom Flumé.

Nu är siktet inställt på en fortsatt expansion utomlands. Planen är att lansera med marknadsledande kedjor i olika länder. Hittills har man gått in i Danmark och Norge och näst på tur är Finland.

"Parallellt arbetar vi för att växa i hela Europa. Vi lanserar i Tyskland, Europas största marknad för hudvård via återförsäljare. Vi söker helst kedjor med närvaro på flertalet marknader.”

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer