När Paolo Roberto i maj 2020 greps för och erkände sexköp, så var företagen som samarbetade med träningsprofilen snabba med att dra sig ut. Hans egna varumärke Paolos, som bland annat sålde såser och pasta, liksom restaurangen Pane Fresco vid Åhlens gick båda förlorade.
Medgrundaren bakom Paolos, Patrik Svantesson, berättade i DI Weekend om beslutet.
”Jag var ganska tom. Men redan där började jag fundera på hur vi skulle kunna slå in kilen mellan personen och företaget. Jag insåg direkt att de måste separeras. Sedan kände jag en besvikelse, och ilska. Det är vidrigt och väldigt långt ifrån mina egna värderingar”, sa han då.
Paolo Roberto var däremot inte sen med att göra ett nytt försök. Redan i oktober 2020 kunde vi på Breakit rapportera om den nya satsningen Robertos som skulle sälja livsmedel via egen ehandel.
Bolaget lanserades också med stora planer:
“Att bli ledande leverantör för Italienska livsmedelsprodukter genom att erbjuda ett brett sortiment av äkta Italienska produkter gjorda på Italiensk tradition”, skrev medgrundaren Sargon Chanko till Breakit i samband med lanseringen.
Under det första året mellan oktober 2020 och sista december 2021 omsatte bolaget 3,6 miljoner kronor. På sista raden syntes ett minusresultat på 0,3 miljoner kronor.
Nu visar den senaste årsredovisningen för bolaget Fratelli di pasta AB att försäljningen inte har lyckats ta ytterligare fart efter bolagets första år.
Istället har omsättningen minskat till 2,6 miljoner kronor.
På sista raden visas däremot ett litet plusresultat på 2651 kronor.
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.