Sök ikon

Hanna Schönberg startade e-handel i fjol – spränger miljonen och tar in Eric Saade

Hanna Schönberg lanserade Arakii i fjol. Eric Saade kliver in som delägare. Foto: Press/TT

Det har bara gått nio månader. Men redan spränger influencern Hanna Schönberg miljonvallen med sitt märke Arakii.

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

hanna.akesson@breakit.se

Webbredaktör

Hanna Schönberg har samlat en följarskara på nästan 900.000 på Instagram. Förra våren tog influencern steget och lanserade egna modevarumärket Arakii och i somras kom siffrorna som visar hur det har gått, de första nio månaderna med egen e-handel. 

Bokslutet visar att omsättningen översteg miljonen, närmare bestämt 1,1 miljoner kronor. Rörelseresultatet landade på -1,5 miljoner kronor, enligt rapporten som Influens.se var först att skriva om.

Bolaget har också fått in en ny delägare. Hanna Schönberg äger 70 procent av Arakii medan pojkvännen och artisten Eric Saade äger 30 procent via sitt bolag Saade Tunes.

LÄS ÄVEN: Underkläder, kristaller och tallrikar – 22 utmanare som satsar på e-handel (och som har kundkretsen säkrad) 

LÄS ÄVEN: JULIA LUNDIN: Därför står influencer brands starka i svåra tider (men hur ska de sticka ut?)

Läs mer