Sök ikon

Stadig omsättning men ett fallande resultat – så går det för Lovisa "Lojsan" Wallin

Lovisa "Lojsan" Wallin. Foto: Press/Montage
Lovisa "Lojsan" Wallin. Foto: Press/Montage

Resultatet rasar för influencern och entreprenören Lovisa "Lojsan" Wallin – så såg siffrorna ut i det egna bolaget förra året.

Åsa Johansson

Åsa Johansson

asa@breakit.se

Reporter

Många järn i elden. 

Så kan man beskriva influencern och entreprenören Lovisa "Lojsan" Wallins karriär. Profilen, som har sedan tidigare driver flera bolag, har idag 269.000 följare på Instagram. 

Nu lägger det egna bolaget Lovisa Wallin AB, som sköter hennes  influencersamarbeten, korten på bordet för det gångna året.

Omsättningen uppgick till 3,9 miljoner kronor, ett mindre tapp från 4 miljoner kronor året innan. Desto större skillnad är det däremot på resultatraden. 2022 gjordes en vinst på 213.000 kronor, att jämföra med 970.000 kronor året innan. 

Inga väsentliga händelser inträffade för bolaget under året, heter det i årsredovisningen. Däremot står det att bolaget har gått från två till tre anställda. 

Som sagt gör Lovisa Wallin inte endast karriär som influencer. Så sent som under sommaren rapporterade Breakit om att hon startar ett eget varumärke inom underklädessegmentet. 

Ungefär under samma tidsperiod skrev hon på sociala medier att hon jobbar på något som hennes följare: “Aldrig kommer kunna gissa”.

Lovisa Wallin har även podden “Måndagsvibe” med Hanna Friberg.

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer