Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

DJ Khaled in i tandborstkungens nya satsning – stjärnan får nyckelroll

Tandborstar dränkta i guld – kan det vara något?
Den amerikanska hiphop-profilen DJ Khaled (och en av världens största influencers med 36 miljoner följare) är i alla fall såld på idén och blir nu storägare i entreprenören Noel Abdayems projekt, kan Breakit avslöja.

Stefan Lundell

Stefan Lundell

stefan@breakit.se

Medgrundare och reporter

Vi på Breakit gav honom lite skämtsamt titeln Tandborstkungen efter att han skapat en försäljningssucé med sin miljövänliga bambu-tandborste.

Nu har Noel Abdayem hittat en ny nisch i samma segment – tandborstar doppade i 24 karats guld.

Tillsammans med sina medgrundare Alexander Ruckemann och Joakim Grip har han hittills finansierat uppbyggandet av bolaget utan externt kapital men nu planeras en nyemission i bolaget Aurezzi på uppemot 60 miljoner kronor.

Får in hiphop-ikon på ägarlistan

Redan från start har planen varit att få med sig en artist i världsklass som ska kunna bli ambassadör och marknadsförare av de gulddränkta tandborstarna. Tanken är att en sådan stjärna precis som till exempel Bianca Ingrosso byggt varumärket Caia och Kim Kardashian varumärket Skims ska göra samma sak för Aurezzi.

Och nu är gänget bakom Aurezzi på väg att få med sig ingen mindre än den amerikanska musikprofilen DJ Khaled på tåget. Enligt Breakits uppgiftslämnare är det bara formaliteter som återstår innan DJ Khaled officiellt går in som en av de större ägarna i Aurezzi och i samband med det inleder en bred marknadsföring av produkterna mot sina fans. 

“Jag kan inte kommentera några namn men det stämmer att vi kommer få in en välkänd amerikansk musiker som ägare och ambassadör”, säger Joakim Grip som tidigare var vice vd för e-handlaren Ideal of Sweden och idag är vd för Aurezzi.

Via sociala medier följs DJ Khaled av över 80 miljoner och idén är att Aurezzi ska få en kickstart på försäljningen när hiphoparen slår på stora trumman bland sina fans. Stjärnan är också en viktig pusselbit för att bolaget ska lyckas locka till sig investerare till bolaget.

“Orsaken till att vi tar in så mycket kapital från start är att vi ska kunna använda en stor del av pengarna till olika marknadsföringsinsatser tillsammans med den här personen”, säger Joakim Grip och tillägger:

“Det egentliga arbetet med kapitalanskaffningen börjar den här veckan och förhoppningen är att kunna stänga rundan senare i höst och genomföra den första lanseringen då”.

Första lyxmärket inom munvård

Marknadsanalysen bakom idén är att det finns ett lyxvarumärke i de flesta andra konsumtionssegment men inte inom munvård som är en marknad värd nästan 600 miljarder kronor.

“När Noel presenterade idén för mig och Alexander tände vi direkt. Du kan ha ett badrum för 400.000 kronor med marmorgolv men ändå trycker du in tråkiga plasttandborstar. För mig är det uppenbart att det finns en nisch här som ingen tagit”, säger Joakim Grip.

Målet är att redan de första 18 månaderna omsätta 50 miljoner kronor och om två år ska försäljningen ligga på 100 miljoner kronor. Förutom tandborstar indränkta i guld har man också tagit fram tandkräm och munskölj som innehåller guld. 

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer