Influencern Michaela Forni har tillsammans med sin bror Timothy Forni och sin fästman Damon Foroozesh startat Baby Journey. Det är ett bolag med en app som låter föräldrar följa barnets utveckling från det att graviditeten startar fram till att barnet är i tvåårsåldern.
Redan under första året 2021 omsatte trions bolag 6,8 miljoner kronor och den snabba tillväxten till strots så gick bolaget även med vinst. Rörelseresultatet landade då på 2,2 miljoner kronor.
Nu har Baby Journeys senaste årsredovisning lämnats in till Bolagsverket och den visar att bolaget mer eller mindre upprepar framgångarna. Omsättningen lite mer än dubbleras och skrevs under fjolåret till 15,7 miljoner kronor.
Det samtidigt som rörelseresultatet ökar till 2,7 miljoner kronor. På sista raden är vinsten 2,2 miljoner kronor.
“Bolaget har under året fortsatt knyta större partnerskap med strategiskt viktiga kunder vilket börjat ge resultat i form av ökade intäkter. Genom investeringar i teknik inom kärnområden har innehållsteamet fått bättre förutsättningar att tillsammans med kunderna skapa en användarupplevelse i världsklass”, skriver bolaget.
Intäkterna i Baby Journey kommer framförallt från samarbeten och annonsering.
Förra året fick Baby Journey in Länsförsäkringar som delägare. Försäkringsjätten gick in med 25 miljoner kronor i en nyemission för att finansiera bolagets tillväxt och värderade då bolaget till 325 miljoner kronor.
Medeltalet anställda ökade från 3 till 9 personer mellan 2021 och 2022.
I slutet av förra året meddelade gänget bakom Baby Journey att de lanserat ytterligare ett bolag som de kallade för Hello Tint. Där ska de utmana posterjättar som Desenio med personaliserade affischer i mjuka färger till barnrummet.