Linn Herbertsson var en av Sveriges första influencers och värvades en gång i tiden av Isabella Löwengrips bloggnätverk Spotlife.
Men för tre år sen bestämde hon sig för att lämna livet i rampljuset för att bli entreprenör. Hon hade alltid haft ett gott öga för organisering – och älskade att styra upp människors liv.
Det var så Organista föddes.
De första produkterna som bolaget släppte var packpåsar och en slags packkuber som gör att du kan få ordning och reda i din resväska. Nu har de även utökat till bland annat garderobssortiment och produkter till skrivbordet.
Hur presterar Organista då?
Jo, nya siffror visar att omsättningen ökade från 2,8 miljoner miljoner kronor till 5,5 miljoner under 2022. Samtidigt stegrade förlusten – från 0,5 miljoner till 2,6 miljoner kronor.
Organista har tagit in kapital vid ett tillfälle – 5 miljoner under 2021 – och det var då ett gäng tunga branschpersoner som investerade. De som gick in var bland annat eEquity-grundarna Magnus Wiberg och Patrik Hedelin, Desenios vd Fredrik Palm och Lets Deal-grundaren Alexander Hars.
Läs en längre intervju med Linn Herbertsson och hennes planer med Organista här.