Multientreprenören och influencern Bianca Ingrosso behöver knappast någon närmare beskrivning.
I våras gjorde hon succé när hon öppet delade med sig av sitt bolagsbygge med Caia i dokumentären “Imperiet Bianca”, och det har även bekräftats att talkshowen BIANCA får en ny säsong på Discovery.
Vi vet redan att hon tjänar gott med pengar på Caia, som i fjol omsatte 400 miljoner kronor, och där Ingrosso äger 11,5 procent. Nu kan Breakit avslöja exakt hur mycket pengar Bianca Ingrosso tjänar på sina sociala kanaler.
Det senaste bokslutet från Bianca Ingrosso AB, där alla intäkter från hennes sociala medier finns, visar att både intäkter och vinst minskade något under 2022, men det är fortfarande imponerande summor.
Influencern omsatte 29,5 miljoner kronor i fjol, jämfört med 31,3 miljoner kronor året innan. Rörelseresultatet gick från 28 miljoner till 27 miljoner.
Och med en rörelsemarginal på 92 procent kan man unna sig en utdelning. Bianca Ingrosso plockar ut 20 miljoner.
Bolaget hade två anställda.
Bianca Ingrosso har idag 1,3 miljoner följare på Instagram och driver även populära kanaler på Youtube och Tiktok. Förutom Caia driver hon även Ani Jewels med parhästen Lovisa Worge och nystartade Àvora tillsammans med Caias medgrundare Vanessa Lindblad.
LÄS MER: AVSLÖJAR: Sanningen om Bianca Ingrossos superklipp – äntligen har vi hela storyn
LÄS MER: Okända storyn om Lovisa Worge: Från Bianca Ingrossos assistent till (potentiell!) smyckesdrottning
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.