Det kanske var Kim Kardashian som startade trenden med hennes Skims men vi på Breakit har noterat att det verkar väldigt hett med underkläder i startupbranschen. Vi har Weard som satsar på bambu-material, Bare som har ett stark modegäng bakom sig, Understatement som har satsat på värderingar och Lace Laboratory som vill bygga riktigt stort.
Riktigt var vi ska placera influencern Lovisa Wallins märke TOTI Underwear under vet vi inte ännu. Men sajten Influens.se har lyckats snappa upp att det också verkar ha med underkläder att göra. På Bolagsverket har de nämligen hittat ett bolag som är registrerat av henne där det framgår att hon ska sälja just underkläder och loungewear.
I en story på hennes egen Instagramsida, hon är känd som Lojsan i sociala medier, skriver hon också att hon jobbar på något som hennes följare: “Aldrig kommer kunna gissa”.
Lovisa Wallin driver sedan tidigare flera andra bolag. Det som sköter hennes influencersamarbeten omsatte år 2021 4 miljoner och gjorde en vinst på 1 miljon. Hon har även podden "Måndagsvibe" med influencerkollegan Hanna Friberg.