Alice Stenlöf slog igenom brett som poddparhäst till superinfluencern Bianca Ingrosso i ”Har man sagt A får man säga B” – en poddsatsning som toppades med ett liveframträdande i Globen för fyra år sedan. Nu är Alice Stenlöf aktuell med en ny podd, ”Vad fan hände?”, tillsammans med Klara Elvgren.
När Breakit skrev om hur det gick för verksamheten för ett år sedan hade Alice Stenlöfs nystartade bolag Stenlöf Holding köpt upp Alice Stenlöf AB. Omsättningen för det förstnämnda bolaget landade på 0 kronor medan vinsten uppgick till 8,5 miljoner kronor, vilket kom från ”resultat från andelar i koncernföretag”.
Bolaget gjorde en utdelning på 460.000 kronor till aktieägarna.
Nu har Alice Stenlöf – med 416.000 följare på Instagram – gjort bokslut för 2022 i Alice Stenlöf AB och de nya siffrorna visar att omsättningen backade från 9,3 miljoner kronor till 5,9 miljoner kronor. Resultatet sjönk från 7 miljoner kronor 2021 till 2,7 miljoner kronor förra året.
Utöver sociala medier-karriären och poddandet så har influencern startat modemärket A-Dsgn tillsammans med Hubso. Alice Stenlöf har också bolaget Stoneleaf AB, verksamt inom ”marknadsföring av kläder och accessoarer via sociala medier”, enligt Bolagsverket. Det bolaget redovisade en omsättning och ett resultat på 600.000 kronor 2022.