Kramfors-bördiga Denice Moberg är en av Sveriges största träningsprofiler och ger dagligen sina nära en miljon Instagramföljare tips om träning och mat. Hon driver även ett eget bolag där hon varit nära att nå fyra miljoner kronor i intäkter de senaste två åren.
Enligt det färska bokslutet från 2022 omsätter Denice Moberg 3,93 miljoner kronor. Ett tapp från 3,96 miljoner kronor under 2021. Rörelseresultatet minskar även det – från 1,7 miljoner till 1,1 miljoner. Varför intäkterna minskar framgår inte i bokslutet. Antalet anställda i bolaget var två.
Intäkterna kommer från ambassadörskap och annonsförsäljning från flera större varumärken, så som Gymshark, Nocco, Barebells och Lifesum.
Denice Moberg driver, förutom Instagramkontot, även en Youtubekanal tillsammans med sin partner Linus Carlén, som till vardags arbetar som varumärkeschef på funktionsdrycken Nocco. Här får tittarna följa vardagen med deras två små barn.
Denice Moberg var även en av de som investerade i Joakim Lundells och Jonna Lundell influencerplattform Influencer Panel AB, tillsammans med bland andra Samir Badran. Men det har stormat rejält kring satsningen och mediebevakningen har varit stor. Bolaget tog bakvägen till börsen – och den senaste i raden av rubriker är att bolaget anmäldes till disciplinnämnden och Att Jocke och Jonna lämnar.
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.