Hanna Friberg blev känd i bloggsfären som “Hannalicious” för många år sedan.
Idag driver hon ett Instagramkonto med 241.000 följare, podden Måndagsvibe tillsammans med kollegan Lovisa Wallin, och e-handelsbolaget Arewegame.se som säljer sällskapsspel.
Nu har de pinfärska siffrorna för 2022 ramlat in på Bolagsverket. Och det verkar som att modeinfluencern från Söderköping har gjort helt rätt karriärval.
Rapporten, som Influens var först med att skriva om, visar att intäkterna har ökat från 5,3 miljoner kronor till 6,5 miljoner. Samtidigt gör hon en rejäl vinst på 4,4 miljoner – en ökning med 22 procent.
Hanna Friberg bytte riktning i sina sociala kanaler under 2021, då hon valde att skrota namnet Hannalicious. Istället för att fortsätta driva sin blogg lanserade hon en sajt med flera underkategorier som “outfits”, “mat”, och “skönhet”, samt ett nyhetsbrev.
Bland samarbetspartners finns Na-kd, där Hanna Friberg har designat totalt tio klädkollektioner, och Ideal of Sweden, där hon har tillverkat egna mobilskal.