Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

Mustiga Mauri ökar omsättningen med 200 procent – nytt rekord för profilen

Mauri Hermundsson. Foto: TT
Mauri Hermundsson. Foto: TT

Mat- och Youtube-profilen Mauri Hermundsson lägger korten på bordet – som avslöjar att förra året var ett riktigt rekordår för det egna bolaget.


Åsa Johansson

Åsa Johansson

asa@breakit.se

Reporter

Mauri Hermundsson har slagit igenom bruset som “Mustiga Mauri”. 

För några år sedan blev han en starkt lysande stjärna på Youtube-himlen. Med sitt program Uppdrag: Mat, vilket Breakit har berättat om tidigare, åker han runt i Sverige och testar just vad titeln avslöjar: mat.

I media har det beskrivits som något av en braksuccé.

Han har även synts i rutan som programledare för TV4:s Lego Masters.

Nu har han lagt korten på bordet som visar hur det gick förra året, rapporterar influens.se. 

Omsättningen uppgick till 2,1 miljoner kronor – en ökning på 200 procent jämfört med året innan. Rörelseresultatet ökade också rejält och uppgick till 2 miljoner kronor, ett lyft med 185 procent från året innan. 

Vad ökningen beror på framgår inte, utan i rapporten står det endast att företaget har utökat sin verksamhet och att det har resulterat i ökade intäkter.

LÄS MER: Så mycket (lite?) tjänar Uppdrag Mats Mauri Hermundsson på succén

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer